Son zamanların gözde mekanları: Lavanta Kokulu Köy ve Salda Gölü

Lavanta Kokulu Köy

Bursa’dan gece saatlerinde arkadaşlarımla yola çıktığımda beni sabah bekleyen güzelliklerden hiç haberim yoktu. Sabah 6:30 da Kuyucak Köyü’ne ulaştık . Lavanta bahçeleri muhteşem gözüküyordu ve sabah saatlerinde harika lavanta kokusunu içimize çekerek fotoğraf çekmeye başladık. Lavanta bahçeleri zıt renkli çeşitli objelerle zenginleştirilmiş durumdaydı. Lavantaları görmek istiyorsanız Haziran ayının ikinci haftası ve Temmuz başı gitmeniz gerekiyor . Yoksa hasat zamanı geçtiğinde lavantaları göremezsiniz.

Sabah saatlerinde fotoğraf çekimi yaptıktan sonra köyde bulunan esnaf abilerimizden kahvaltı konusunda destek istedik ve çay servisi yaptılar, bizler de piknik havasında kahvaltımızı yapmış olduk. Kahvaltı ederken dikkatimi çeken ortamda çok fazla arı bulunmasıydı. Alerjisi olan kesinlikle önlemini alıp gitmeli diye düşünüyorum. Lavanta yağı ve sabun yapımı hakkında bilgiler alıp hediyelik eşyalarımızı alıp köyden ayrıldık.

Türkiye’nin Maldivleri: Salda Gölü

Bir süre yolculuktan sonra Burdur’un Yeşilova ilçesine geldik. Salda Gölü’ne az bir mesafe kalmıştı. Burada öğle yemeği için mola verdiğimiz de her yerde meşhur tostçu tabelaları ilgimizi çekti. Yiyeceğiniz en enteresan tostlar burada olabilir . Kaşarlı ve kıymalı, kıymalı ve kavurmalı vs. gibi toslar ve çay eşliğinde öğle yemeğini de yedikten sonra 4 km kadar mesafede Salda Gölü’ne ulaşmış olduk.

Öncelikle yerleşim işimizi hallettik. Salda Gölünde kamp alanı mevcut ve çadır kiralayabilirsiniz. Sınırlı sayıda bungalov evi de bulabilirsiniz. Birkaç arkadaşım bungalov evlerinde konakladı. Biz yanımızda çadırlarımızı götürdüğümüz için kamp alanına çadırlarımızı kurduk ve etrafı keşfetmek için akşamüzeri dolaşmaya çıktık. Muhteşem Salda manzarasını görmek için etrafta yüksek yerdeler de dolaşabilirsiniz. Salda gölünün kıyılarında göle girip eğlenebilirsiniz . Gece etrafta çok ışık olmadığı için muhteşem gökyüzü altında çay, kahve v.s. sohbetleri yapabilirsiniz. Eğer gittiğiniz de ay yoksa yıldız fotoğrafları bile çekebilirsiniz. Ben gittiğimde dolunay olmasına rağmen yıldızlar harika gözüküyordu. Kamp alanına yakın yemek yiyebileceğiniz açık büfe kahvaltı olanağı sunan bir restoran vardı. Orada sabah kahvaltısını yaptıktan sonra yola çıktık.

Bursa’dan yola çıkıp Kütahya, Afyon üzerinden Kuyucak Köyüne ulaştık. Kendi aracınızla yaklaşık 5 saat gibi bir yolculukla ulaşabilirsiniz . Kuyucak Köyünden ayrılıp Salda Gölü’ne gitmek yaklaşık 2 saat sürecektir. Burdur’un Yeşilova ilçesine ulaştığınız da Salda gölüne yaklaşık 4 km mesafe kalıyor. Antalya, Isparta, Denizli gibi bölge illerine yolu düşenlerin uğrak yeri olabilecek, biraz dinlenip Salda gölünün turkuaz sularının ve Lavanta Kokulu Köy’ün harika manzarasının keyfini çıkarabilirsiniz .