Mini bütçeyle Avrupa seyahati

Sen de “uzun haftasonu tatili”, ben diyeyim “güzel hava kaçamağı”; şehir seyahatleri gözümüzün bebeği…

Uçakla mesafeler kısalıyor ve güzel Avrupa şehirleriyle aramızda yalnızca bir engel kalıyor: “Para!”… Bu yazıda minicik bütçeyle enfes bir Avrupa seyahatinin 5 yolunu bulacaksın. Aklına gelen başka püf noktalar varsa paylaş, yazıya ekleyelim👍!

1.”Uçak bileti parasıyla Murat 123 alırdım…”: Seyahatin en büyük maliyet kalemi uçak bileti. Bu sorunsalı da şöyle aşıyoruz:

• En büyük kozumuz uçuş tarihleri, tarihlerde biraz esnek olabilirsek biletimizi inanılmaz uygun fiyatlara alabiliriz
  • Biletleri havayollarının kendi sitelerinden değil, skyscanner, ekobilet gibi karşılaştırmalı sitelerden alıyoruz, daha ucuza geliyor
  • Kabin bagajıyla yolculuk ediyoruz, hem bagaj ücretlerinden, bagajı beklemekten ve bagajın kaybolma riskinden kurtuluyoruz; zamandan ve paradan tasarruf ediyoruz. Kabin bagajını da tıka basa doldurmuyoruz, seyahatte alışveriş edersek dönüşte bavulda yer olması lazım😁😉

2. “Ama oteller çok pahalı!“: Airbnb, hostel ya da uygun fiyatlı bir pansiyonlar günümüzün popüler otel alternatifleri. Özellikle ailece ya da yalnız seyahat ediyorsak uygun fiyatlara konaklamayı hallediyoruz.

Önerilen içerik: Otel mi villa mı?

Kaynak: Airbnb.com

Kesinlikle okumalısınız: En iyi seyahat uygulamaları

3. “Metro fiyatını Türk lirasına çeviriyorum, Çatalca’dan Pendik’e taksi tutsam daha az öderim“: Toplu taşıma candır, bunları da ucuza getirmenin yolları var ve biletsiz yolculuk bu yollardan biri değil!

• Günlük, haftalık veya grup bilet fiyatlarını kontrol ediyoruz
  • Genelde şehirlerin müze girişleri ve toplu taşımayı birarada sunan şehir turist kartları var, bunlarla da fiyat karşılaştırması yapıyoruz
  • Şehir bisikletleri yarım saate kadar ücretsiz olabiliyor, ücretsiz değilse bile fiyatları uygun ve şehri keşfetmek için idealler👍

Kaynak: parispass.com

Önerilen içerik: 2019 Vizesiz gidilen ülkeler

4. “Tatilde paramla rezil oldum, yine aç kaldım…“: Bu sorunu kökten çözüyoruz!

• Öncelikle maliyet kısmını 1 kez güzel bir restoranda diğer öğünler sokak lezzetlerini deneyerek hallettik!
  • Damak tadı sorununu da, yerel lezzetlerin damak tadımıza uygun olanlarını deneyip -ki bunlar genelde hamur işleri oluyor😄- en zor durumlarda bir Türk lokantası ya da genel damak tadına uygun bilindik lezzetler sunan bir İtalyan ya da Yunan lokantası, bularak çözüyoruz. Türk lokantası yok demeyin, vardır, Türkler her yerde🙏🏻…

5. “Adım atsan para ! durumu her zaman geçerli değil.

• Şehirdeki ücretsiz etkinlikleri seyahat öncesi araştırabilirsin. Hem belediyeler hem de sponsor firmalar bu tür ücretsiz aktiviteleri destekliyorlar
  • Bazı günler müze ve ören yerleri indirimli oluyor

Biraz planlamayla bu engeli de aştığımıza göre bekle bizi Avrupa, Türkler geliyor😄😄👍!

Önceki İçerikTarih-Lezzet Yuvası: Saraybosna
Sonraki İçerikNedir bu Bernina Treni?
Yasemin Doğma büyüme İstanbul’lu, aslen Karadeniz’li , sonradan olma Hamburg’luyum. Fotoğraf çekmeyi, eşim ve oğlumla, arkadaşlarımla ve yalnız gezmeyi seviyorum; ilkokulda kompozisyon yarışmasında 1. olduğumdan beri de yazı yazıyorum:). İşim sebebiyle yılda yaklaşık 130 uçuş, 270 gece de otelde konaklama yapıyorum. Belirli bütçeyle en konforlu seyahat sırları bende!