4 saatte Adana gezisi

Son zamanların popüler yolculuğu tren;
Eğer sizde resmi tatilleri değerlendirmek istiyorsanız ve bunun için kısıtlı bir zaman diliminiz varsa kendiniz için en uygun bir yöntemi deneyebilirsiniz.Biz hem bir hayalimizi daha gerçekleştirme için hem de daha ucuza mal olduğu için(öğrenci olanlar anlar halimizden ) tren yolculuğu yapmaya karar verdik.

Kendi bulunduğumuz il Erciyes Ekpressi’nin geçiş güzergahında olduğu için 1 Mayıs İşçi Bayramı tatilinde Adana’ya gitmeye karar verdik. Sabah 7.00 da Kayseri’den hareket eden tren 09.06’da Niğde’ye vardı. Yaklaşık olarak 4 saat süren yolculuk ardından saat 13.00’da Adana’ya vardık.Günübirlik bir plan yaptığımız için saat 16.30’da Niğde’ye dönmek üzere tekrardan tren istasyonuna gelmemiz gerekiyordu.Hazır tren istasyonundan konu açılmışken buranın konumundan bahsetmek istiyorum; Tren istasyonu merkezi bir yerde bulunmakta. Gezi planınızı sağlam bir şekilde oluştursanız eğer ulaşım aracına gerek duymadan gitmek istediğiniz yerleri aşama aşama rahatlıkla gezersiniz. Bu açıdan bakıldığı zaman tren istasyonunun yerinin iyi olduğunu düşünüyorum

Önerilen içerik:
Niğde’nin muhteşem yapısı: Gümüşler Manastırı

Bizim gezmek için toplamda 3.5 saatimiz vardı.Böyle olunca tüm şehri gezemeyeceğimiz için konum olarak birbirine en yakın yerleri seçtik bunlar sırası ile;Kazım büfe,Atatürk evi müzesi,Adana sinema müzesi(resmi tatil olduğu için sadece ilk katını görebildik.) Sabancı merkez Camii, Taş köprü oldu.

Kazım büfe; 06.00-01.00 saatleri arasında açık bulabilirsiniz.Biz siparişlerimizi cam bardakta almak yerine pet şişede aldık.Böylece 2. Durağımıza gitmek için zamandan tasarruf yaptığımızı düşündük.Sütümüzü alıp biraz ilerledikten sonra İnönü parkında bir ağacın gölgesini görünce 5 dakika orada oturup serinledik.

İlginizi çekebilir:
Yurtdışına çıkmanın diğer bir alternatif yolu: AGH/EVS

Atatürk Evi Müzesi; 08.30-17.00 saatleri arasında ziyarete açıktır. Adana ev stilini özgün örnekleriyle gözlemleyebilirsiniz.
Adana Sinema Müzesi;08.00-17.00 saatleri arasında ziyarete açık ancak resmi tatilde gidecekseniz önceden açık olup olmadığını öğrenmenizde yarar var. Ayrıca bu müze, Atatürk Evi Müzesi ile yanyana bulunmaktadır.

Tüm bu saydığımız yerleri gezdikten sonra saat 16.00 da tren istasyonundan geçen minibüse binerek istasyona gittik. Burada yola çıkmadan önce size verebileceğim 2. Tavsiye ise; biz yolculuğa çıkarken yanımıza termos almıştık.Bu termos yolculuklarımızda çok işimize yaradı Niğde’den çıkışta yanımızda getirdiğimiz sıcak suyu kullanarak demleme çay yapmıştık yolculuk esnasında, geri dönüşte ise büfeden sıcak su doldurup yolculuk esnasında çayımızı demlemiş olduk . Ayrıca yolculukta çayın yanında yiyecek bir şeyler olsun isterseniz istasyonun bitişiğinde bulunan Tarihi İstasyon Simitcisinden simit, poğaça ve kurabiye almanızı tavsiye ederim ( alırken aldıklarınız gözünüze çok gelmesin sakın biz lezzetine doyamadığımız için keşke daha çok alsaydık dedik)